2013. január 7., hétfő

Tropicárium

Már jó néhány éve működik, de én még nem láttam Budapesten a Camponában lévő Tropicáriumot.
Nyitva tartás este nyolcig, jegyár 2300 Ft, gyerekeknek 1600. A ruhatár kabátonként plusz 100 Ft.
A pénztárnál sorba kellett állni, jó sok kisgyerekes család volt előttünk. A bejárat után hamarosan rácsodálkozhattunk az akváriumokra, és elmerültem a színes halak bámulásába. Ennyiféle halat el sem tudtam képzelni. Kicsi, nagy, villás farkú, hegyes orrú, lapos, búbos, és még sorolhatnám a formákat, a színekről, szín kavalkádokról nem is beszélve.

Élvezettel bámészkodtam, az információs táblák igazából nem is érdekeltek, inkább csak a színek és formák. Annyira érdekes és látványos volt, a halfajtákat pedig képtelenség volt megjegyezni.
Az akváriumok után az aligátor következett a trópusi parkban, kis fahídon lépkedtem felette. Bevallom, csak fél szemmel néztem le, nagyobb volt bennem a félsz, mint a kíváncsiság.

A madaraktól kicsit büdös volt, a növények fele műanyag, de azért volt igazi is, és adta a trópusi hangulatot.
Megint akváriumok következtek, édesvízi, majd sós vízben élő halfajtákkal. A félelmetes cápákat sokan nézték, érdekes volt minden oldaláról megfigyelni, belenézni a szájukba, ahol az éles tépőfogak voltak láthatóak. Ahogy láttam, egy fél kezet simán le tudnak tépni még a kisebbek is.

A ráják szintén nagyon érdekesek voltak, főleg a hasuk alul, a szemük, és az, hogy minden oldalról megfigyelhetőek. Az akváriumok kialakítása úgy történt, hogy barlangszerűen mehetünk be alá, így fölöttünk úszkálnak az állatok.
Sok-sok érdekesség fért az egy órába, amíg körbejártuk a Tropicáriumot.

Nem nagy szám, de egyszer mindenképpen érdemes megnézni.

2 megjegyzés:

  1. Mennyi??? Kétgyerekes családnak közel 30000 Ft?
    Néhány éve láttam, akkor még megfizethető jegyárakkal.

    VálaszTörlés
  2. Egy felnőtt és egy gyerek 3900 Ft. De szerintem ezt sem nagyon éri meg, maximum egyszer. Ha már végképp nincs hova menni...

    VálaszTörlés