2013. április 2., kedd

Húsvétolás és medvehagyma szezon

Ismét eltelt a Húsvét, szokás szerint szép színes tojásokat festettünk, és készültek finomságok a konyhámban is.

Szezonja van a medvehagymának, így a főtt sonka, főtt tojás, kalács, és hagyományos Húsvéti ételek mellé egy kis medvehagymás különlegesség is került az asztalra.

Az ünnepi étel nálunk töltött csirkecomb és rizi-bizi volt, ami az alábbiak szerint készült 2 főre.

2 db teljes nagy csirkecomb, 2 doboz sertésmájkrém, 2 db zsömle, 2 db tojás, kis csokor snidling és petrezselyem, só, bors, kis pohárnyi rizs, két maréknyi zöldborsó, pici olíva olaj.

A csirkecombokat besózom, és elkészítem a tölteléket. A zsömléket vízbe áztatom, kinyomkodom, hozzá keverem a májkrémeket, tojásokat, fűszereket, és betöltöm a combok bőre alá, a maradékot pedig köré teszem a tepsibe. Fólia alatt sütöm bő egy órát kis lángon, így jó puha lesz a husi, majd 15 perc alatt levéve a fóliát lepirítom a husit, ínycsiklandóan ropogósra, és mellette a töltelék is jól megsül.
A rizst átpirítom egy kanál olajon, fehéredésig, majd hozzáöntök kétszeres mennyiségű forró vizet. Bő 10 perc kis lángon, majd bele a borsót, és le is lehet zárni a lángot.

Bármennyire rossz az idő, sőt, a Bakonyban még hó van mindenütt, azért a tavasz menthetetlenül közeleg. Íme a hétvégi friss zöld medvehagyma gyűjtése:

Miután jó csokor medvehagymát szedtem a hó alól, frissen sütöttem egy kis medvehagymás berét, (más néven tócsnit, vagy lapcsánkát, ki hogy hívja) az alábbiak szerint:

4 nagy krumplit lereszeltem a reszelő nagyobb fokán, tettem hozzá 2 tojást, tk. sót, frissen őröltem rá borsot, csipetnyi őrölt köményt, 2 evőkanál tejfölt, és összevágtam kb. 6-8 medvehagymalevelet.
Összekevertem, és a serpenyőbe forrósított olajra mertem, szétnyomkodtam, mindkét oldalát megpirítottam.
Isteni lett, tejföllel tálaltam.

4 megjegyzés:

  1. Nálam is van már a kertben, lehet szedni:-))

    VálaszTörlés
  2. Töltött csirkecomb nálunk is készült, medvehagymás juhtúróval. (májkrémet max. gombóchoz használok levesbe)
    http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124708641&t=9065341

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jól hangzik. Vajon sima túró is illene hozzá? Én a juhtermékekre allergiás vagyok, így juhtúrót nem eszem.

      Törlés
  3. Próbáld ki, bár sztem a tehéntúró túl jellegtelen.
    Talán markánsabb fűszerezéssel (pl. kakukkfű, aszalt paradicsom, gomba) ízes lenne
    Esetleg kecsketúró?

    VálaszTörlés