2014. február 2., vasárnap

Téli pihenő Bikalon

Pár nap hirtelen jött szabadságomat Bikalon töltöttem, a Puchner birtokon. Nagyon baráti téli árakon várják a vendégeket, így rövid miniszabira utaztunk a férjemmel. Szuper szobák vannak, már a választáskor bajban voltam, hogy melyiket is válasszam, hiszen most egy árban van minden szoba. Lehet lakni a kastélyban, lehet a Palotában, az Udvarházban, sőt még a fürdőházban is, de van külön apartmanház is lehetőségként.
Nos, nagy vacilálás után végül az Udvarház szobája mellett döntöttem.
Szerintem jó döntés volt, mert a hangulata, a színei, a kelmék finomsága és elegánssága nagyon meghitt szobabelsővel fogadott. A baldahinos ágy, a jó minőségű finom ágynemű, a kellemes padlófűtéses fürdő, mind a vendég kényelmét szolgálja. Nagyon tetszett, jól éreztük magunkat. Talán egy extrább tévé elfért volna, de más hiányt nem éreztem.
A recepción és a hotelben mindenütt, az étteremtől a fürdőig elkezdve nagyon kedves, segítőkész a személyzet, csak dicsérni lehet őket. A hirtelen esett nagy hó, meseszerűvé tette az egész környezetet.

Vastag hóbunda borított mindent, fantasztikus látványt nyújtva. Hideg is volt, de a szobákban kellemes meleg, így nagyon jó érzés volt olvasgatni, pihenni, sétálni egyaránt. Az idő rövidsége miatt nem is tudtunk mindenféle lehetőséget kihasználni, de azért igyekeztünk.
Elsőként ugye a svédasztalos vacsorát, majd másnap a késői svédasztalos reggelit.
A vacsora választék jó volt, hal, marhapörkölt, betyáros csirke, rántott husi, szaftos csirke, többféle köret, savanyúság, saláta állt a pultokon, és háromféle leves is, valamint desszertek. A kipróbált borsóleves és húsos krumplileves jóízű, kellemes volt. A rántott husi közepes, a marha pörkölt viszont nagyon finom volt, tarhonyával ettük. A desszertek jelentéktelennek mondható sütik voltak, a gyümölcssaláta szintén. De persze nem maradtunk éhesen, hiszen bőven volt mit választani. Az étterem hangulata is nagyszerű, távol esett a szállástól, így némi séta kellett hozzá, de ez kifejezetten jólesett vacsora után. A környezet palotához méltó, kellemes hangulatos. A személyzet figyelmes, nem tolakodó. A borválaszték nagyszerű.
A felüdülési lehetőségek közül délelőtt a Palota fürdőjét választottuk. Csak 18 éven felettieknek, tehát nincs gyerekzsivaj. Pancsoló medence, többféle meleg pezsgőfürdő, finn és infraszauna a lehetőség. Az öltöző kicsit hiányos, sem tükör sem fogas nincs, de ezen kívül kellemes volt az itt tartózkodás. Még a hóba is kimentem szauna után.

Kellemes sétát tettünk a középkori faluban, erről már írtam blogomban.
Az egykori beszámolómhoz még nem készültek képek, pedig a fotók mutatják meg igazán az eredeti hangulatot. Itt éppen a hóval borított fekete sereget láthatjuk. Most kihalt volt a falu, jeges, havas minden, de a házacskák hangulatosak, sétára kiváló és kellemes.

Délután a fürdőház épületében lévő marokkói fürdőt próbáltuk ki. Az élményfürdőt gyerekes szülők vették igénybe, itt van szauna, és gőzfürdő is, de engem főleg a 16 éven felülieknek ajánlott marokkói rész érdekelt. Hangulatában egyedi, nagyon keleties, kicsit a fehérvári Árpád fürdőre emlékeztet. Szuper franciaágy méretű pihenőágyak, szép színes selyemfüggönyök, díszletek között pihenhetünk, van ellenáramoltatóval felszerelt úszómedence, amit ki is próbáltunk, hogy az előző napi vacsora okozta többletet ledolgozzuk.
A színes kupola, színes keleti lámpák így az esti sötétben még hangulatosabbak voltak. Romantikus, buja érzés volt, és nagyon jólesett a meleg pezsgőfürdőben áztatni. Van sószoba is, arra már nem jutott idő kipróbálni, indultunk a különleges séf vacsoránkra.
Plusz 1500 Ft-os felárral ötfogásos vacsorát kaptunk, és kinyalták a seggünket szó szerint. :-)
A leves erőleves volt, julianne-re vágott (vékony csík) zöldségekkel, egy kis leveles-sajtos pogácsa kísérettel. Finom volt, ízletes, egyszerű és mégis különleges.
Második fogásként pirított csirkemellet kaptunk, paradicsomos, almás, bazsalikomos raguval, és salátával. Ez is kiváló volt, és merész párosítás az alma-paradicsom-bazsalikom párosítás, de jól sikerült.
Közben a ház borain kívül más finomságokat is kóstoltunk, és persze előzetesen Puchner pálinkát, ami házi alma pálinka, és nagyon finom.
Következett a második fogás, sertésszűz póré masnival, leveles parajos buchéval. A buché egy töltött leveles tészta, abba volt a spenót beletöltve, ez volt a szűz husi mellé. Omlós, jóízú husit, és finom töltött tésztát kaptunk. Különlegesen csábító volt a tányéron.
Következett a desszert, csokoládés ekler fánk, mazsolakrémmel, és tejszínes ricottával. A fánk száraz volt, de a mazsolakrém, és a tejszínes krém isteni.
Zárásként gomolya sajt következett pici dióval, amihez Takler borokat kóstoltunk. Remek este volt, tökéletesen jól laktunk, de nem volt a gyomrunk túlterhelve. A kis adagok bőven elégnek bizonyultak, és a séf könnyű ételsort állított össze. Természetesen gyertyafény, és különleges, fekete abroszos terítés járt az asztalhoz.
A palota szobáit is sikerült megnéznem, bizony a nyitott fürdős, rendkívül hangulatos szobák láttán kívánom a visszatérés lehetőségét. Jó volt, kellemes, és minden finom, tökéletes kiszolgálás, tökéletes kikapcsolódás.
A bowling pályát, ping-pongot, fallabda lehetőséget nem használtuk ki, de azért a konditeremben majd egy órát a futópadon, és szobabiciklin töltöttünk.