2014. augusztus 27., szerda

Pihenés Brac szigetén

Az idei nyári pihenőmet Brac szigetén töltöttem tágabb családi körben. Sok tervem nem volt, csak fürdés, napozás, döglés, azaz pihenés All Inclusive. Ezt sikeresen teljesítettem is, annak ellenére, hogy vittem futócipőt, egyszer volt a lábamon, egy rövid tengerparti körön.
A sok sportolási lehetőség közül (vizitorna, aerobik, zumba, stb.) csak az úszás volt porondon, igaz, az sem megerőltető módon. Szóval csak az édes semmitevés folyt és persze a gyomor aktív tömögetése.
A szigetre utazás elég macerás és hosszú, de ha már ott van az ember, elájul a nagy kékségtől. A csodás délszaki növényektől. A napfénytől. És azt is meg lehet szokni, hogy kinyalják az ember fenekét.
Nem sokat fotóztam, de hihetetlenül szép kék a tenger, és muszáj volt minden fényben megörökíteni.
Ezúttal nem érdekeltek a látnivalók, Supetarban amúgy sem sok minden van, de kiolvastam a rég vágyott könyveket, a feltornyosult újságokat, és ha nem is lettem csoki, kellemes barna azért igen. A nappal nagyon vigyáztam, kentem amit kellett, és a déli órák mindig benti lustizással teltek.  Vagy épp egy baldachinos fehér ágyban a parton. Meg lehet szokni a gazdagok életét. :-)
A szigeten rengeteg a magyar, de van bőven francia, lengyel, holland, stb. Természetesen csak a magyarok hagyták ott maguk után a szemetet. Nem voltam büszke a népemre.
A család ifjabb tagjai minden jó kis tengeri lehetőséget kipróbáltak, ha van vastag pénztárcánk, mehetünk Jets-kizni, vagy húzathatjuk magunkat banánon, gumifotelban, vagy éppen ejtőernyővel. Én már nem vállalok ilyen izgalmakat, de nézni is jó.
Az esti séták általában bámészkodással zenehallgatással teltek, a kikötőben majd minden este koncert volt, és persze bazár mindenütt.


Csodás pálmák vannak a parkokban, de az üdülőközpont és a part is bővelkedik benne. Citromfák, gránátalmák, olajfák, számtalan szebbnél szebb leander. Káprázatos, bódító illatokkal és persze a tenger sós illata is fincsi.
Azért a piacot itt sem hagytam ki, mint kis gasztromán, végignéztem a halfajtákat, zöldségeket, rengeteg finom gyümölcsöt. A füge minden formában kapható, kezeletlen citrom és narancs, helyi sajt, frissen készült olívaolaj azért jött velünk haza.
Az ételek egyébként is nagyon finomak, rengeteg hal és zöldség volt az ellátmányunkban. A választék igen nagy, kreatív húsmentes fogások, saláták, sok-sok zöldséges étel, rakott tészták, és pizza, grillzöldségek, sütik, piték, szóval nem fogytam semmit.
Egyszerűen ellenállhatatlanul jól néztek ki a kaják, és amit nem ismertem, igyekeztem megkóstolni. A friss halakat mindenféleképpen készítették, grillen, salátákban, rántva, sütve, paradicsomos szafttal, és ezerféle módon. A zöldségek szezonálisan, sok cukkini, padlizsán, paprika, paradicsom, hagyma, többféle módon, de főleg sütve és grillen.
Minden nap volt sajtos krumplis étel, azt reggelire fogyasztják, és többször ettem cukkinifánkot, nem hasonlít az itthonihoz. Sokkal jobb volt. Kedvenceim voltak még a gyümölcsös piték, végre fahéj nélkül készült az összes. Ettem almásat, szilvásat, meggyeset, és túrósat is. Igaz az nem gyümölcs. :-)

A pite csak egy egyszerű linzertészta, rajta a sok gyümölcs, és a tésztából rácsok a tetejére. Isteni.
Hoztam haza sok ötletet, már csak megvalósításra vár.
Szóval szép volt, jó volt, de hazajöttem, mert mindenütt jó, de legjobb otthon. A kompról még elköszöntem Brac szigetétől, és a mediterrán örömöktől.

Köszönet Ildikónak az útért. :-)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése