2015. január 22., csütörtök

Sztrapacska, ahogy én készítem

Egy olcsó, gyorsan elkészíthető és nagyon finom receptet teszek közzé, próbáljátok ki:
Sztrapacska 4 főre:
Hozzávalók: 3 szelet füstölt szalonna, fél kg liszt, 2 tojás, só, két közepes krumpli, egy cs. túró (én laktózmenteset használok, a darabos fajtából) 1 pohár tejföl, víz.
Feltesszük a vizet forrni egy nagy fazékba. Sót teszünk bele.
A szalonnát felkockázzuk, kis lángon egy nagy serpenyőben megpirítjuk.
Lereszeljük a két krumplit, nagy lyukú reszelőn.
Tálban összekeverjük a lisztet, tojást, pici sót, vízzel hígítjuk, és nokedlitésztát keverünk belőle.
Belekeverjük a reszelt krumplit.
Nokedliszaggatóval beleszaggatjuk a forrásban lévő vízbe.
(Ha valaki nem szeret szaggatni simán egy deszkáról késsel leszaggathatja.)
Amikor kifőtt, hideg vízzel leöblítjük, majd beleborítjuk a pirított szalonnához a serpenyőbe.
Átkeverjük, még egy picit égjen alatta a láng, hogy ne hűljön ki, ha rátesszük a hideg túrót.
Tehát rátesszük a túrót, összekeverjük, és kész.
Tálaláskor tejfölt teszünk rá.
Nyami.


2 megjegyzés:

  1. Az eredeti sztrapacskához nem sima túró kell, hanem juhtúró!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  2. Igen, tudom, de én az allergiám miatt nem ehetek juhtúrót, ezért is írtam meg, hogy laktózmentesből készítem. Egyébként nem ront az ízén. :-)

    VálaszTörlés