2015. augusztus 10., hétfő

Sós karamell mártás

Nagy divat mostanában a sós karamell. Ettem már csokiban, csokikrémben, fagylaltot is próbáltam. Finom és nagyon különleges. Most mártásként próbáltam ki, és nem bántam meg. Jól illik husikhoz, desszertekhez egyaránt. Roséra sült kacsamellhez kiváló, de el tudom képzelni bármilyen desszerthez, pl. tejberizshez, tejbegrízhez, piskótára, muffinokra, stb.
Ha elkészítünk egy adagot, legalább egy hétig eláll a hűtőben.

Hozzávalók egy kis adaghoz:
15 dkg kristálycukor, 7 dkg sós vaj (ha sima vajat veszünk, tegyünk bele egy teáskanál sót) 1,5 dl tejszín.
A cukrot karamellizáljuk, ami a legnehezebb feladat, mert picit ráragad az edény oldalára, és kemény is lesz. De legyünk kitartóak, szép karamell színűre pirítjuk. Egy kanál vizet adtam hozzá a könnyebbség kedvéért. Így is maradtak csomók, ami nem baj.
Ha szép színű, hozzáadjuk a vajat, felolvasztjuk benne.
Picit megmelegítjük a tejszínt, és a tűzről levéve hozzákeverjük.
Ahogy hűl, úgy sűrűsödik.
Próbáljátok ki, jó étvágyat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése