2016. február 15., hétfő

A batáta új élete nálunk

Batátából még sosem készítettem semmit. Most egy nagyon egyszerű, izgalmas ízvilágú ételt készítettem belőle, a good food magazin egyik receptjéből kreálva.

Hozzávalók: 1 db nagyobb édes burgonya, 3 kisebb csicsóka, 2 közepes sima burgonya, 1 doboz kukorica, 1-2 csilipaprika, só bors, és olívaolaj.


Elkészítés: a háromféle burgonyát kockára vágom, és fél doboz kukoricával, és annak levével együtt felteszem főni. Megsózom. 15 perc alatt megfő, addig a maradék kukoricát, és a felszeletelt csilipaprikákat olajon megpirítom. Addig kell pirítani, amíg a kukorica szemek megbarnulnak egy kicsit.

Ha megfőttek a burgonyák, leöntöm a főzővizet, utána sózom, megborsozom, és villával pépesre összetöröm. Hozzá keverem a csilis kukoricát, és kész. Remek íze van, egyszerre édeskés és csípős, nagyon különleges, és finom. Köretként is, de önálló vacsoraként is megállja a helyét.
Sajnos a kész ételről lemaradt a fotó, megettük mire eszembe jutott. :-)
De kinézetre mint egy moslék, de azzal nem kell törődni. NAGYON FINOM ÉS KÜLÖNLEGES!!

Mivel két db édes burgonyát vásároltam, a másikat így készítettem el: felvágtam hasábokra mint a hasábburgonyának valót. Tepsibe, sütőpapírra tettem, meglocsoltam egy kis olívaolajjal, és puhára ropogósra sütöttem. Kb. 20 perc alatt kész, omlós, édes, gyorsan elcsipegettük "desszert" gyanánt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése