2016. február 7., vasárnap

Mit eszünk ma? Gombás tapas levelestésztában

Gombás tapas leveles-tésztában

Ezt az ételt ill. magát a gombás tölteléket, tapas-ként ettem spanyol étteremben. Semmi különös, de nagyon finom, és akár kis elő ételkeként, akár ebbe a tésztába töltve, vagy még magában is pirítóssal nagyon finom.
Most a töltetléket készen vásárolt leveles tésztába töltöttem, és könnyed vacsorának pont jó lett.


Hozzávalók: 1 doboz laskagomba, 1 fej vöröshagyma, 1 csokor petrezselyem, só, bors, kicsi olaj, 1 dl tejszín. Egy csomag leveles tészta. (Én a tante fannit kedvelem) Egy tojás a kenéshez, pici vaj a sütők kikenéséhez.
Elkészítés: Összevágom kis kockákra a gombát. A hagymát összevágom, olajon üvegesre pirítom. Rádobom a gombákat, hagyom hogy kicsi levet eresszen. Sózom, borsozom.Pici vizet teszek még hozzá, hogy megpuhuljon. Az egész kb. 15 perc. Amikor majdnem kész, tejszínnel felengedem, és besűrítem. Hozzá keverem a petrezselymet, és ennyi.



A sütőket kivajazom. A leveles tésztából négy kockát vágok, beleigazgatom a kis szuflé sütőbe (legközelebb muffin sütőben is megpróbálkozom vele) a széleit késsel levágom. Belekanalazom a gombaszószt, a maradék tésztából pedig befedem a sütőket. Tojással megkenem a tetejét.


Mivel maradt még tészta, kis rácsféléket tettem rá. Pirosra sütöm a 180 fokra előmelegített sütőben. 180 fokon is sütöm, kb. bő fél órát.



Utána tányérra kiborítom, úgy néz ki, mint egy tortácska. Ha félbevágjuk, gusztusosan folyik ki belőle a töltelék.


Szerintem mutatós, nagyon finom, akár vacsorának, akár előételnek megfelelő, de leginkább a vendégeink, barátaink elkápráztatására.
Hozzánk sajnos nem igen járnak vendégek, így itt és most üzenem a barátaimnak, ismerőseimnek, jöjjenek hozzánk bátran, biztosan kapnak valami finomságot.

A héten biztosan feltűnt, nem nagyon van húsos recept. Próbálok húsmentes böjtöt tartani, a karácsony és szilveszter körüli ünnepek, a disznótorosok, megtették a hatásukat. Álmos vagyok, el vagyok nehezedve, friss vitaminnal próbálok töltekezni, és könnyű vacsorákkal.

Remélem sokan kipróbáljátok, gyors, egyszerű, nem nagyon lehet elrontani sem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése