2016. február 5., péntek

Mit eszünk ma? Nílusi sügér

Nílusi sügér petrezselyem mártással, tarhonyával


Hozzávalók: 50 dkg halfilé, 20 dkg tarhonya, 1 citrom, 1 csokor petrezselyem, 5 dkg vaj, 1,5 dl tej, só, bors, olaj,egy lapos evőkanál liszt, néhány zöld salátalevél.

A tarhonyát egy fél evőkanál olajon átpirítom, dupla mennyiségű forró vízzel felöntöm. Amíg fő, elkészítem a mártást. Vajat olvasztok, beleteszem a lisztet, pirítom, majd bele az összevágott petrezselymet. Felöntöm tejjel, besűrítem, sózom, borsozom, és kész.
Olajat forrósítok egy serpenyőben, elég egy evőkanálnyi. Én mindig olíva olajat használok. A halfilét három darabra vágom (minden három főre készül) sózom, borsozom, és 3-3 perc alatt mindkét oldalát megsütöm. Csak egyszer fordítjuk meg, hogy ne törjön össze.



Tálalás előtt megcsorgatom a halszeletet citromlével, ha van zöld salátalevél kidíszítjük a tányért csinosra.
Nagyon könnyű étel, és a mártással jól illik hozzá az általam nagyon kedvelt, ám ritkán használt tarhonya is.
A nílusi sügér beszerzési helye a Metro, nem volt rossz választás, nagyon finom, ízletes hal.
A petrezselyem mártás egy hirtelen ötletből született, saját kútfőből csináltam, nem volt időm recept után nézni. De teljesen rendben volt, sőt a finnyás lányomnak kifejezetten ízlett.
Próbáljátok ki, nagyon finom és egészséges vacsora.
Az idei január elsején egy dolgot fogadtam meg, hogy minden héten eszem halat.
Igyekszem is betartani, bár nem a legnagyobb kedvencem, próbálom különféle variációkban, és különböző kíséretekkel változatossá tenni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése