2016. február 8., hétfő

Tata Kálvária

Múlt hétvégi kirándulásom másik célpontja a Kálvária felkeresése volt. Tata legmagasabb pontján, 166 m magasan találjuk a mészkő fennsíkot, melynek tetején található a Kálvária Kápolna, és a Golgota szoborcsoport.


A Kálvária alatt-mellett Geológiai Szabadtéri Múzeum található, téli időszakban nincs nyitva. Az eredetileg Márvány-hegynek nevezett hely érdekes leleteket mutat.


A dombra történő felmászás remek dolog, egy természetes lépcső vezet fel korláttal. Nem túl magas, így tériszonyosoknak is ajánlható. Igazán izgalmas, rövid mászás fölfelé.

Csak egyszer kell nagyot lépni, a többi rész könnyen teljesíthető. A kilátás remek fentről, már csak ezért is érdemes felmászni.


A Kápolna sajnos zárva, kiírás nincs. Mindig sajnálom ezeket a látványosságokat, hogy semmiféle információ nincs ara vonatkozóan, hogy mikor lehet látogatni.

A Fellner Jakab kilátó a domb aljában van, mozgást nem láttam, szerintem nincs nyitva, de utána fogok járni. Bár ahogy a magasságát elnézem - ami az internet egyik változatában 300 m magas, a másikban 400, - kissé nehézkes lenne a feljutás. A templom, mely a képen látható szintén érdemes látogatásra, bár kívülről romos, és belülről bevallom nem néztem meg, a környezete fantasztikusan szépen van felújítva. Egyébként is rengeteg újdonságot láttam Tatán, nagyon sok Uniós pályázatot nyertek, felújított bicikliutak, a Fényes Tanösvény, ez a szép tér, a Kajakház, és az Eszterházy kerti kis kastély is megújult. Példamutató a város megújulása, érdemes újra felfedeznünk.
http://www.tata.hu/304/nevezetessegek

 

Két éve nem jártam itt, annyi újdonságot láttam, hogy a következő hétvégén is elmentem, akkor az Angolparkban lévő új dolgokat néztem meg. Beszámoló lesz hamarosan, fotókkal.


A Kálvária dombra visszatérve, egy víztorony is van itt, mely 1968-ben épült, 500 m3-es, és jelenleg kiállításokat is rendeznek benne, a jó visszhang és hang miatt.




Tatán annyi felfedezni való van, általában a vár, az Öreg tó és a Cseke tó ismertebb, de a sok régi malom, a Fényes fürdő, és a kastélyok megannyi látnivalót kínálnak. Érdemes többször vagy több napra elmenni.


Információkat is begyűjtöttem, a megújult Kajakházban kenukat, csónakokat, bicikliket lehet bérelni, így jobb idő esetén körbe lehet járni mindent kerékpárral.




Remélem a fotók láttán másnak is kedve lesz ellátogatni, és felfedezni ezeket a szép helyeket.




Ajánlom kávézásra, és különleges ebédre az Öreg tó partján a vár mellett lévő Platán éttermet, mely Rozmaring díjas.
 http://www.platanrestaurant.hu/
Mi a kávét kóstoltuk, isteni volt, de az étlapon szereplő étkeket is ki fogom próbálni legközelebb. Friss megújult különleges ételek rövid étlap, és még szálláshelyet is kínálnak, igaz nekem borsos az ára.


Ebéd helyszínéül mi a Pikant éttermet választottuk, a tó partján található Tatabánya irányában, a Mol kút után. Remek hely, nem annyira puccos, de elegáns, és finomak az ételek, kedves a személyzet.
http://www.pikant.hu/
Tata, ismét és újra, még mindig izgalomban tart, többször is fel kell fedeznem!


2 megjegyzés:

  1. Köszönöm a beszámolót! Évek óta járok Tatára kirándulni, a vendéglátóhelyek némelyike kivételével az összes - általad említett - helyszínt ismerem. Amint stabilizálódik a jó idő, megyek vissza újra!
    További szép túrákat kívánok! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is jövök vissza újra, bejárni kerékpárral is. De a héten még lesz egy beszámoló Tatáról, és remélem olyanról írok, amit még nem láttál. :-)Köszönöm hogy olvasol. :-)

      Törlés