2016. május 26., csütörtök

Kirándulások Zakopane környékén

Zakopanei pihenésünket néhány kellemes rövid túrával is megspékeltük, nemcsak az éttermeket látogattuk. Szinte kötelező a Gubalowkára felmenni, klassz kis siklóvasút visz fel a hegyre, bátrabbak gyalog is nekivághatnak. Illetve nem is bátorság kell hozzá, csak egy kis erőnlét. A siklónál nincs sorban állás. Viszont osztályok általában vannak. Így a hegytetőn eltöltött időnél ne számítsunk csendre és nyugalomra.

Ha már feljutunk csodálhatjuk szemben a havas hegycsúcsokat. Tényleg csodálatosak. Főleg napos időben, amihez nekünk szerencsénk volt.
A bazár is fent van, sok étterem, kávézó, kellemes terasz, de az egész hegygerinc egy nagy bazárra hasonlít. Nekem csalódás volt egy kicsit, sok az építkezés, sok a jármű és nagy a zaj.

Viszont láthatunk remek Zakopane stílusú épületeket, ihatunk panorámás teraszon nagy söröket, és sütkérezhetünk is. Bár  hiányoltam a nyugágyakat a teraszokról.
Egyik oldalon a Tátra csúcsit látjuk, másik oldalon is szép a kilátás, kellemes zöld dombokkal. Olyan érzésem volt, hogy itt vannak a Zakopanei és környékbeli lakók nyaralói. Vannak sípályák is, télen szerintem jó nagy a forgalom.
A zöld a kék a fehér és szürke keveréke ez a kép, a fenyők nagyon szépek, más, mint otthon, és ez izgalmas érzés. Hegyről lenézni amúgy is klassz dolog, főleg ha nem is tériszonyos. Ez itt nagyon kellemes hegymagasság.

Ha már kisétáltuk magunkat a hegyen, leereszkedhetünk "libegővel" ami igazából a sífelvonó, de május lévén is folyamatosan megy. Hétköznap voltunk, tehát biztos. Rendkívül kellemes volt a lefelé utazás, végig lehetett gyönyörködni a tájban.

Sípályaként szerintem kezdő és kék, de azért a panoráma nem elhanyagolható itt sem.  A hegyről leérkezve visszagyalogoltunk a városközpontba, járdán nem olyan kellemes, de nagyon szép házakat láttunk, és persze "sajtgyárakat."
Ha már bejártuk az egyik hegyoldalt, ne hagyjuk ki a legfontosabb kirándulóhelyet, a Gáspár csúcs és oda vezető lanovka felé. Ottjártunkkor éppen nem működött a felvonó, karbantartották, így nem kellett sorban állni, és nem is tudok róla beszámolni.

A város ezen része autó forgalom elől eltiltott, de parkolók mindenütt vannak. Fizetősek, és számlát is fogunk kapni a csekély összegről. Van ahol önbevallásos a parkolás, de két zlotyn nem múlik az ember becsülete. Ugye?

Kellemes gyaloglással, sétával jutunk fel magasabb helyekre, kék, sárga a piros jelzéseken túrázhatunk, a táblák rendkívül pontosak, nem tévedünk el.

És ha már felmegyünk, ilyen remek hegyi patakok összefolyásánál fotózhatjuk egymást.

A virágok csodaszépek, minden élő, zöld, sok sok patak van, csörgedezik, zubog, nagyon klassz mellettük kirándulni.
Választásunk szerint tehetünk rövidebb hosszabb kirándulásokat, nagyobb túrákat, csúcsra vezető utakat, kinek milyen edzettsége, és kívánalma van. Mi a sárga jelzésen tettünk egy rövidebb kirándulást, remek választás volt, nem rögtön meredek, hanem folyamatosan emelkedő.

Útközben menedékházakat láthatunk, eső esetén van hova bemenekülni. A kis házikók is nagyon meghitt hangulatot árasztanak, padok vannak körülötte, a fáradt vándor pihenhet kedvére.

A virágok pedig különböző színekben pompáznak, ez a kék volt a kedvencem.

A vissza vezető út kényelmesebb, mert lejtős, de azért a vizes kövek csúsznak. Ezúttal kilátás és panoráma nem volt, de így is érdemes kirándulni, a Tátra és lába nagyon szép hely.