2016. május 30., hétfő

Siklawica vízesés - Zakopáne

Még mindig Zakopane környékén kirándulunk, és tudatosan kirándulás címkéhez tettem a bejegyzést, hiszen ezek séták, kis kirándulások nagyon rövid és könnyű túrák voltak.
Bárki megteheti, gyerekek, öregek egyaránt. Érdemes, mert viszonylag nem megerőltető (na jó azért felfelé lehet szuszogni) jól járható de köves ösvényen haladunk, végig patak meder mellett.
Szuper-szép a magashegységi növényzet, a virágok, a fák törzsénél lévő moha, és a sziklafalak, havas csúcsok látványa.

Zakopane szélétől indulva -végig a Kasprusien utcán, majd az Ulica Strazyska Polana utcán jutunk el a kiindulóponthoz - fizetős parkolóban hagyjuk az autónkat. A vízeséshez induló túraútvonal elején belépőt kell fizetnünk - ha jól emlékszem 5 złotyi - majd széles, kiépített, köves úton patak mellett gyalogolunk végig. Sárga jelzés!

Az út enyhén emelkedik, aztán majd kissé meredekebben, de egy kis szuszogással bárki tudja teljesíteni. S közben ilyen csodás virágokat fotózhatunk.

A sok fenyő kövek víz és moha látványa nekem igazi szellemi pihenés, kikapcsolódás, feltöltődés. Imádom. Valahogy mindig sokkal lelkesebb leszek, mint egy sima erdőben, pedig azt is szeretem. De itt minden olyan buja zöld, olyan harsogó, a sok párától és esőtől, hogy öröm benne járni.

Csodás szikla alakzatok alatt haladunk el, végig a sárga jelzésen. Vannak leágazók, de a vízeséshez egyenesen kell menni.

Az előttünk magasodó havas hegycsúcsok néha elvesztek a párában, de így is szépek voltak.

Még egy kis szuszogás, és felérkeztünk, kb. 2,5 km gyalog fölfelé, 200 m szinttel. Egy órát vesz igénybe az út. A vízesés nem nagy, de mégis vízesés, aminek hangulata van.
Egyik sziklafalról csordogál le a víz a másikra, az alján lehet mosakodni, pancsikálni.

A visszaút rövidebb, bár a vizes kövek csúszósak, nem árt figyelni. Ottjártunkkor láttunk csupa sáros hölgyet, térdnél könyéknél, feltételezem, hogy elesett. És bizony a kövekre esni nem jó dolog.
Ezzel a kis kirándulásunk véget is ért, remek volt, ha itt jártok, ne hagyjátok ki. Többen babakocsival is jöttek, de a felső szakaszon - a képen látottak szerint - nagyok a kövek, szerintem nem járható.
Egyéb információ magyar nyelven, itt: www.zakopaneinfo.hu