2016. május 27., péntek

Villa Rajka - Zakopane szálláshely

Szálláshelyet még itthon foglaltam a booking-on keresztül. A fotók és vélemények alapján döntök, nehéz volt a választás egyik hely jobbnak tűnt, mint a másik. Végül a Villa Rajka mellett döntöttem, ami pompás választásnak bizonyult. Bár, amikor megláttam a kaput, kicsit aggódtam, hogy vajon azt kapom -e amire számítok. Nekem mindennél fontosabb a tisztaság, és a kényelmes ágy. No persze egyéb kényeztetéseknek sem vagyok ellene. Szobánkba belépve ez a látvány tárult a szemem elé.

A ház gerendaépület, belül is fából van a borítás, frissen felújított, nagyon kellemes natúr fa illatú. Csengetésünkre kedves hölgy fogadott, rögtön megértettük egymást. Én beszélek németül, ő nem. Én magyarul, ő nem. Ő lengyelül, én nem. Ő angolul, én nem. De fantasztikusan működik a nemzetközi kézzel lábbal való mutogatás. :-) A szobában patyolattisztaság fogadott, meleg hangulat a sok finom anyagtól, takarók, párnák, puha hosszú függönyök, finom szőnyeg a lábunk alatt.

Máris bontottuk a pezsgőt, amivel húszéves házassági évfordulónkat és a születésnapomat is megünnepeltük egyszerre. Még fehér orchidea is volt, amit nagyon szeretek.

Az ablakból egy virágzó almafán keresztül a Tátra havas hegyeire láttunk. Csodás volt. A szoba minden kényelemmel felszerelt, a fürdő luxus, bár kicsi, és az egyetlen nehézséget az okozta hogy a sminklámpa gyenge volt. Igaz, a túrákhoz nem is volt szükség rá.

A közös nappali is nagyon hangulatos volt, minden nap friss virágcsokor a vázában. Csendesen figyelmesen viselkedett a személyzet, csak jókat tudok írni róluk. Az utolsó hidegebb napon még a cserépkályhát is bedurrantották, így idilli hangulatban, főúri kényelemben egy pohár bor mellett sakkoztunk.
A villa maga tipikus zakopanei stílusban épült házikó gerendából, fazsindellyel. Belső kényelme teljes.

Önműködő kapu, hátul parkolóval, a pincerészen hangulatos reggelizővel. Minden nap friss zsömléket sütöttek, kávé, tea, sütemény egész nap korlátlanul áll rendelkezésre.

A reggeli nem kontinentális, annál szerintem választékosabb. Ami mindig volt: joghurtok, magvak, müzlik (egyszer sem ettem) lekvárok, friss sajtok (a képen) retekkel, snidlinggel, egyéb sajtok, orda, tipikus lengyel füstölt, oscypek, más szeletelt sajtok. Felvágott természetesen, finom sonkák, többféle ízben.

A főtt tojások tálon szemet gyönyörködtetően elhelyezve. Díszítésként friss kapor, bazsalikom, valamilyen zöld fűszer. Uborka (ogorka) kis mázas edényben, náluk nagy divat, kovászos uborka, de más mint itthon. Nekem jobban ízlett sokkal.


Többször volt sült hús, a képen látható éppen aszalt barackkal volt töltve, és finom húspástétomok, vagy húskenyerek is voltak. Egyik jobban ízlett, mint a másik. :-)

Voltak hideg saláták, ami nagyon bejött, az a füstölt lazac tojássalátával.

Az étteremben friss hófehér keményített abroszok minden nap, ahogy az ágynemű is friss hófehér nagyon puha volt. Takarítás naponta, hiába kerestem, nem találtam benne hibát.

Az étkező kis pihenősarkában kávézhattunk délutánonként. Igazán kellemes, főúri kényelem. Mivel összesen 8 szoba van, nekem hangulatosabb (no és olcsóbb) mint a nagyobb szállodák.

Nagy divat a ruszli, vagyis ecetes hal, többféle változatban adták. Gyümölcslevek, sütemény, friss gyümölcs, igényes módon tálalva minden.
Minden nap kaptunk még pluszban meleg reggelit is, volt rántotta (sokkal jobb mint amit eddig ettem) tojás szuflé, virsli, minifánkok, palacsinta. Szóval mi szemszájnak ingere. Nem érdemes kihagyni, mert így egész nap nem voltunk éhesek. Ezért nem kóstoltuk meg a fagyit sem, mert nem bírtunk napközben enni. A helyi desszertet, a különféle töltelékkel ellátott bonbonokat kóstoltuk, mindegyik finom volt, nagyon vékony roppanós csokiban van a töltelék, ami különböző ízű. Pl. nugátos, áfonyás, pisztáciás, kávés, stb. Ide másolom a fotót róla:
A villa Rajka remek választás ha Zakopaneba megyünk, igaz, azt tudni kell, hogy a centrumtól kb. 20-25 perc gyalog, a kertvárosi részen helyezkedik el.
Én tudatosan választottam, hogy az esti vacsorákhoz sétáljunk, és visszafelé lejárjuk amit ettünk.
A honlapot itt találhatjátok meg: http://rajka.pl/
Annak is érdemes megnézni aki nem tud lengyelül és angolul (mint én) mert a fotók nagyszerűek.
Az árak pedig 8.800 Ft/fő/éj reggelivel.
Aki szeretne talál ennél sokkal olcsóbb és sokkal drágább helyeket is, nagyon szép panziókat, apartmanokat láttunk.
A Villa Rajka inkább panzió, csendes, és nagyon tiszta. Magyarokkal nem nagyon találkoztunk, csak a pünkösdi hosszú hétvégén, mire már jöttünk haza. Legtöbb a hazai vendég, elvétve láttunk külföldieket. Náluk szokás "hazajárni" nyaralni, a tini diákok nincsenek elhízva, kirándulnak a Tátrába. Egész nap nagyon sok futóval találkoztunk, annak ellenére, hogy nem is könnyű a terep, mert dimbes-dombos az egész város.
Villa Rajka, tíz pont!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése