2016. július 29., péntek

Kovászolt zöldbab

A kovászos uborkát mindenki ismeri, szezonja van, nálunk is rendszeresen érik a napon.
A zöldbabnak is szezonja van, és már készült rakott zöldbab, főzelék, leves, tettem el a fagyasztóba, de még mindig maradt friss zöldbabom.
Nos, kovászoltam, és nagyon finom lett.

Hozzávalók:
1 marék zöldbab, egy nagy kanál só, egy csokor friss kapor, egy darab kenyér, esetleg egy fej fokhagyma, meleg víz.

Elkészítése:A zöldbabok végeit levagdosom, forrásban lévő vízbe dobom, majd jeges vízbe átrakom, és hagyom hűlni. Ezt hívják blansírozásnak.
Ezután fogom a tiszta befőttesüveget, belepakolom a zöldbabot, ráteszem a sót, (esetleg a fokhagymát, én nem szeretem, kihagyom) belenyomkodom a kaprot, és a tetejére a kenyeret. Meleg vízzel megtöltöm az üveget. Kiteszem a napra, két nap elég neki. Az üveg tetejét nem csavarom rá, csak ráteszem épphogy.
Ha elkészült, kidobom belőle a kenyeret és a kaprot. Átszűröm, hűtőbe teszem.
Még nem tudom mihez fogom enni, de magában is finom.
Roston sült hús mellé terveztem.
Van más ötletetek? Írjátok meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése