2016. szeptember 22., csütörtök

Séta a Nyíregyházi Állatkertben

Nyaralásunk első napját a Nyíregyházi Állatkert meglátogatásával kezdtük. Szállásunk az Ózoon Hotelben volt a Sóstói Parkerdő területén. Egyszerű, kényelmes hotel, ahol kerékpárt béreltünk, és a Parkerdőn keresztül elbicikliztünk az Állatkertbe. A szálláshoz ingyen jár az Állatkerti belépő.
http://www.ozoonhotel.hu/


A biciklizés remek program volt, a Parkerdő nagyszerű szabadidős hely, nagyon sokan futottak, sétáltak, remek tűzrakóhelyek , pihenők vannak kialakítva.

A parkerdő egyik végén  pont a tó mellett lyukadunk ki, ahol akár fürdeni is lehet.
http://www.sostort.hu/

A gyerekeknek kalandpark, a parkerdőben játszótér van kialakítva, így senki nem fog unatkozni. Több hotel, panzió, vendégház található a közelben, és jó kinézetű éttermeket is láttunk.

De maradjunk a fő attrakciónál, az Állatkertnél. Igazából nem is kert, hanem Állatpark. Nagyon hangulatos a kialakítása. Tetszik, hogy a fák magasságában van a "járda" kialakítva, így minden állatra lelátunk, és belátunk az életükbe.

Az akváriummal kezdtünk, én ugyan nem vagyok rajongója a halaknak, de ha már itt vagyunk, nem hagyjuk ki. A hangulata trópusi, és a tömeg eloszlik bent. A bejáratnál parkoló rengeteg autóról arra következtettem, hogy mivel hétvége van és jó idő, nagyon sokan lesznek. Így is volt, de egyáltalán nem volt kellemetlen, mert a park hatalmas, és jól el lehet benne barangolni.
Jópofa a puputeve, helyesek a majmok, szórakoztatóak, az egyik kis majom egy rózsaszín műanyag gyerekpapuccsal játszott. Feltételezem, hogy beesett hozzájuk. :-)


http://www.sostozoo.hu/

A szokásos állatokon kívül néhány kuriózum is van itt, de nekem kedvenceim az oroszlánok. Olyan bájos cicafejük van. :-)

Nagyon jópofa a Dél-Amerikai állatok mellett az inkákról kialakított "terem" ahol érdekes információk birtokába jutottam. Meg is rémültem kicsit, hiszen lemondtak gyermekeikről, és bátran feláldozták őket az isteneknek.

 A legrémisztőbb az volt, hogy a papok szerint ahhoz hogy esőt adjanak az istenek, a gyermekek könnyeire volt szükség. Így letépték a körmeiket, hogy sírjanak. Rettenetes. Vallás, szokás, történelem. No de vissza az állatokhoz..



A sétánk végén még tettünk egy pótsétát, ami már nem gyalogosan, hanem nyitott kis busszal történt. Ne hagyjátok ki. 500 Ft-ért irtó viccesen előadva hallhatjuk az állatokkal kapcsolatos infókat, és ha mégis kimaradt volna valami, most azt is látjuk.



Összességében jó volt, jól éreztük magunkat, de azt azért nem állítom, hogy akár a szegedinél, akár a veszpréminél nem szebb vagy jobb. Ez is jópofa, gyerekeknek különösen, de a magam részéről nem látok olyan nagy különbséget. Természetesen kíváncsi voltam rá, mert még nem jártam itt, és mert jókat hallottam róla.
A környezet a tóval és parkerdővel nagyon hangulatos, másnap reggel én is futottam, annyira csábító volt.
Maga Nyíregyháza kedves kis város, szép a belvárosa, sok a szökőkút, park, érdemes itt eltölteni pár napot.

Összehasonlításként a többi állatkertről készült beszámolóimat itt olvashatjátok:
https://bakancsesfakanal.blogspot.hu/2012/03/tavaszi-seta-szegedi-vadasparkban.html

https://bakancsesfakanal.blogspot.hu/2014/03/allatkert-gyor.html

https://bakancsesfakanal.blogspot.hu/2012/05/veszpremi-allatkert.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése