2017. január 16., hétfő

Macok Bisztró Eger

Egerben járva előszeretettel keresem fel az Imola udvarház éttermét, a Macok Bisztrót. Rögtön a vár bejáratánál található, nyáron kellemes terasszal. Finom épület, kissé puccos de hangulatos belső, sok sok bor, és finom, modern divatosan elkészített ételek. Én szeretem ezeket, általában úgy jellemzem, nagy tányérban kis maszat sok pénzért. Mégis vadászok az ilyen helyekre, mert a gasztronómia megunhatatlan szerelem.

Az első fogás amit rendeltünk, előételként Fondü bükki sajtokból, remek választásnak bizonyult. Nem tudom hogy csinálták, hogy a kis cserép csészében a sajt folyamatosan krémes volt, de az volt. És isteni finom. Semmi hasonlót nem kóstoltam még, a készen kapható fondü-k meg sem közelítik még nyomokban sem. Kóstoltam a hazájában, Svájcban is, van saját receptem is, de nekem ez volt a tökéletes fondü.
No és a hozzávalók. Szintén kis gusztusos csészében tálalva, kis pirítós karikák, almacsíkok, és zeller, valamint sárgarépa csíkok. Nagyon nagyon finom volt. Ízre, formára, illatra, ár-érték arányra tökéletes.

Az is nagyon tetszett, ahogy a friss házi bagettet tálalták. Egyszerű, mégis gusztusos, és soha eszembe nem jutott volna.

Második fogásként barátnőm halat választott, pisztrángot, cézár salátával. Remek választás, könnyű, összeillő ízek. A saláták frissek, minden levél tökéletes, a szósz harmonikus, pont eltalált.

Én kipróbáltam a helyi Macok burgert. A burgerbe való marhahusit kis sajttal bolondították meg, és tócsnira tették. Hozzá bodzás lila-hagyma saláta, és házi paradicsomszósz járt.  A tócsni és olvasztott sajt a husin nagyon jó ötlet, és összeillő. A tálalás is tetszett, bár a fotó nem sikerült jól. A hagyma szerintem marinálva volt, semmiféle büdös szag nem maradt utána, csak a kellemes savanykás íz. A színe pedig erőteljes, szép lila. A házi szósz kellemes krémes állagú, nekem kicsit sok volt a hagyma mellé, de finom. A burger husijával volt gondom, a fűszerezése erősen emlékeztetett a török-bulgár ízekre, amit nem nagyon kedvelek. Ettől függetlenül egy kis Gál Tibor féle Egri csillag borral finom volt.
Máskor is visszatérünk. Köszönet a kedves kiszolgálásért, és a finom ízekért.

Ezúttal sima hétköznapi csütörtök este nem sok vendég volt, ezelőtt szombati napon teljes telt ház. Hétvégére tehát érdemes előre foglalni.
 http://www.imolaudvarhaz.hu/macok-bisztro-borbar.html


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése