2017. január 17., kedd

Sült túrógombóc - kezdőknek is ajánlott

Ez az ami elronthatatlan. Kezdőknek is bátran ajánlom.
Az ízőrzők c. műsorban láttam, idős nénik mutatták, kipróbáltam, finom volt, és elronthatatlan.

Hozzávalók: fél kg túró, 15 dkg cukor, 2 cs. vaníliás cukor, 3 tojás, 5 dkg vaj, 8 evőkanál búzadara, 2 száraz zsemle, 3 dl tej, 3 dl tejföl.
S
Elkészítése: a zsemléket tejbe áztatjuk, a túrót összetörjük villával (én laktózmenteset használok mindenből) bele a cukrot és az egyik vaníliás cukrot. Összekeverjük egy tojással, és a tejből kinyomkodott zsemlékkel. Ha nagyon hígnak találjuk, egy-két kanál búzadarát tegyünk bele.
A sütőtálat (vagy jénait, vagy tepsit) kivajazzuk, a masszából pedig próbálunk gombócokat formázni, és egymás mellé a sütőtálba tenni. Ezután összekeverjük a szószt.
A tejfölt elkeverjük a két egész tojással, vaníliás cukorral (ha édesebben szeretjük, ebbe is mehet egy pici cukor) és a búzadarával. Ráöntjük a gombócokra a híg szószt, és előmelegített sütőbe tesszük. Fél óra kb. a sütési idő.

H
Nagyon finom lesz, de másnapra nem az igazi, tehát frissen jó. Másnap az íze finom, az állaga keményebb, tehát így számoljunk vele. Én féladagból csináltam.
Jó étvágyat hozzá.



H

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése