2017. február 15., szerda

Mit eszünk ma? - Főzelék fodros kelből

A fodros kel nálam új dimenzió, még nem láttam idáig. Most kínálta magát a tesco pultján, zacskóban, akár a leveles saláták. Mivel pont kelkáposztát kerestem és nem találtam, gondoltam jó lesz helyette a fodros kel is.
Ebből készítettem főzeléket, majdnem mint a pulutykát, de azért mégsem. Az én elgondolásom picit frissebb, és nagyon finom is lett.
Hozzávalók:
1 zacskó fodros kel, 2 nagyobb krumpli, őrölt és egész kömény, só, egy gerezd fokhagyma, pici bors, a rántáshoz két kanál olaj, és két kanál liszt, körömnyi piros paprika.
Fogyasztáshoz egy szelet császárszalonna csíkokra vágva, lepirítva, és némi kenyérke.

A fodros kelből kivettem a harmadát, és forró serpenyőben olajon jól átpirítottam. A vastagabb ereket vágjuk ki a kelből. Kiszedtem egy tányérra és félre tettem. Kis színt kapjon, barnuljon, akkor finom.
A krumplit meghámoztam, felkockáztam, feltettem sós vízbe főni. Amikor félig kész, belekevertem a maradék fodros kelt, fűszereztem őrölt és egész köménnyel, kicsi borssal.
amint megpuhult, elkészítettem a rántást.
A két kanál olajat felhevítettem bele a két kanál esetleg három kanál lisztet, és belenyomtam a gerezd fokhagymát is. Rózsaszínűre pirítottam, bele a piros paprikát, majd felengedtem egyből hideg vízzel. Úgy 1 dl kb. Ezt belekevertem a főzelékembe, forrásig, aztán belekeverhetjük a félre tett pirított kelt is.
Kész.

Nagyon finom lett, semmi löttyedt pulutyka íz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése