2017. február 13., hétfő

Mit eszünk ma? - a sorozat újra indul - Mandarinos kacsamell saláta

Újra indul a " Mit eszünk ma?" sorozat, melyben a dolgozó nők részére szeretnék igényes könnyen elkészíthető vacsorákat megmutatni. Az egyszerűtől a gurméig épp mihez van kedvem vagy alapanyagom. Mivel nálam az étkezés központi kérdés, már a nap központi részében el kezdek gondolkodni a vacsorán. Mit eszünk ma? Nem nagyon tervezek előre, a spontán döntések híve vagyok, hogy éppen miről olvasok, vagy mit látok meg a boltban. Most éppen a diétázó családtag kedvéért könnyedebb ételek készülnek, és a téli tartalékokat sem kell tovább halmozni.
Egy pici csalás van ugyan, hisz a mit eszünk ma helyett az írhatnám, mit ettünk tegnap. Hiszen estére készül, és másnap kerül fel a blogba.
De szöveg helyett kezdjük is el inkább. Ezt a receptet a főtéri étterem előtt egy táblán látott kiírás ihlette. Megtetszett. Nem tudom hogy készítik, mi van benne, de engem inspirált, és némi friss zöld úgyis volt otthon, vettem egy kacsamellet. (Lidl)

Mandarinos Kacsamell saláta  
Hozzávalók 2 személyre
1 db kacsamell, 2 db mandarin, egy kis csíra, 1 db szívsaláta, pár szem retek, só, bors, balzsamecet.

A kacsamellet megmosom, sózom, borsozom, a bőrét bekockázom, és forró serpenyőben a bőrös felével lefelé három-négy percig sütöm. Megfordítom, és a másik oldalát is hasonlóképpen sütöm meg, közben le is nyomkodom egy csipesszel, és picit oldalára is forgatom, lenyomkodom, hogy szép kérget kapjon, de belül rózsaszínű maradjon. Amíg sül, bekapcsolom a sütőt 200 fokra, és az előmelegített sütőbe beteszem még 7-8 percre pihenni. Akkor már sütő kikapcsolva, mehet bele a serpenyő.

A saláta szívet megmosom, levágom a torzsáját, levelekre szedem, mandarint megpucolom, gerezdekre szedem, a retkeket megmosom, cikkekre vágom. Mivel volt otthon cserepes vörös sóskám (metróban kapható, és jól mutat még növényként is az ablakban) abból is vágtam le néhány levelet.
Aztán felszeltem a kacsát, és elrendeztem a tányéron, a csírákat is ráhalmoztam.
A kész kompozíciót narancsos balzsamecettel locsoltam meg.
Pirítóssal fogyasztottuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése