2017. március 9., csütörtök

Mit eszünk ma? SZALONNAKRÉM

Az Erdélyi Konyha recept újságban olvastam ezt az egyszerű és nagyszerű krémet. Szalonnakrém. Már a neve is izgalomba hoz, én  ugyanis nagyon szeretem a szalonnát.
Minden túrára ezt viszek magammal, nem macerás, ad bőven energiát, nem romlik meg melegben sem.
Ez a krém változat ugyan megkívánja a hűtőszekrényt, de feltétlenül ki kell próbálni, legalábbis a szalonna fanoknak.



Hozzávalók: 25 dkg füstölt szalonna (én sima mangalicaszalonnát használtam, olyat ami nem húsos, viszont puha) 5 db tojás, két szál zöldhagyma (szerintem lehet egy fej lila is, vagy egy póré) só, bors.





Elkészítése: Megfőzzük a tojásokat, megpucoljuk és kihűtjük. A szalonnát felkockázzuk, a zöld hagymát darabokra vágjuk. Húsdarálón ledaráljuk együtt a szalonnát, tojásokat, hagymát. Sóval borssal ízesítjük.
Nagyon egyszerű, mégis más. Vendégváró falatkák amíg a kerti partin megsül a husi, vagy elkészül a bogrács.
Vihetjük kirándulásra kis dobozkában, de tízóraira is jó a munkahelyre.

Bár éppen böjti időszak van, érdemes kipróbálni, és szerintem maradék sonkából tojásból pont hasonlóan finomat tudunk majd készíteni Húsvétkor.
Jó szalonnázást!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése